Δημόσιο και Δωρεάν Ενιαίο και Υποχρεωτικό Σχολείο!

Δημόσιο και Δωρεάν Ενιαίο και Υποχρεωτικό Σχολείο!

Τρίτη 9 Μαΐου 2023

 Ανακοίνωση της Ένωσης Γονέων της 4ης Δ.Κ.

για τις εξετάσεις της «ελληνικής PISA»

 

 

Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ, παρά τις αντιδράσεις γονιών και εκπαιδευτικών, προχωρά για δεύτερη συνεχή χρονιά, σε εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές της Στ’ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου.

 

Η επιχειρηματολογία ότι τάχα οι εξετάσεις αυτές θα βοηθήσουν στη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος μόνο σαν κακόγουστο αστείο μπορεί να ακουστεί. Η πραγματικότητα είναι ότι αυτές οι εξετάσεις αποτελούν βασικό συστατικό της αξιολόγησης, της κατηγοριοποίησης δηλαδή των σχολείων που με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί στην υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων της πλειοψηφίας των μαθητών.

 

Αναρωτιόμαστε, ως γονείς και ρωτάμε την κυβέρνηση και το Υπουργείο:

·      Εφόσον γνωρίζουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση, γιατί δεν προχώρησαν ούτε σε ένα μέτρο που μπορεί πραγματικά να αναβαθμίσει το περιεχόμενο του σχολείου, τα αναλυτικά προγράμματα και τα σχολικά βιβλία;

·      Αιτήματα που χρόνια τώρα οι γονείς αναδεικνύουμε μέσα από τους συλλόγους και τις Ενώσεις μας, όπως η κατάσταση της σχολικής στέγης και των υποδομών, ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, η κάλυψη των αναγκών με μόνιμο προσωπικό και όχι με αναπληρωτές, η κάλυψη όλων των μαθητών που έχουν ανάγκη από παράλληλη στήριξη, ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί σε όλα τα σχολεία;

 

Πίσω λοιπόν από ωραίες φράσεις όπως «αναβάθμιση», «βελτίωση», «ίσες ευκαιρίες για τα παιδιά» κ.λπ. η στόχευση των συγκεκριμένων εξετάσεων είναι η κατηγοριοποίηση και η ενθάρρυνση των παιδιών μας σε έναν στείρο ανταγωνισμό που τελικά οδηγεί στην υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Με άλλα λόγια, ο στόχος είναι το ξεσκαρτάρισμα των μαθητών και η διοχέτευση αυτών που προέρχονται από τα πιο χαμηλά κοινωνικά στρώματα σε σχολεία υποβαθμισμένα, με περιεχόμενο πιο προσιτό στο επίπεδό τους. Δηλαδή διαχωρισμός των μαθητών σε παιδιά και αποπαίδια!

 

Η διεθνής πείρα δείχνει ότι η εφαρμογή και τα αποτελέσματα τέτοιου τύπου διαγνωστικού χαρακτήρα εξετάσεων, οξύνουν τις ανισότητες, δε βοηθάνε στη γνωστική ανάπτυξη των μαθητών αφού τα σχολεία κατηγοριοποιούνται μέσω της σύγκρισης των επιδόσεων των μαθητών του σχολείου με το μέσο όρο.

 

Σήμερα υπάρχει η ανάγκη αλλά και οι δυνατότητες για ένα σχολείο που να μορφώνει ολόπλευρα όλους τους μαθητές, θα τους βοηθά να συγκροτήσουν την προσωπικότητά τους, θα τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να σπουδάσουν, όσοι το επιθυμούν, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους. Για αυτό το σχολείο έχουμε χρέος να παλέψουμε σύλλογοι και Ένωση από κοινού.

 

Στηρίζουμε τους εκπαιδευτικούς που διεκδικούν και απαιτούν!

Δεν επιτρέπουμε να γίνουν για μια ακόμη φορά τα παιδιά μας πειραματόζωα, για να μετατραπεί η γνώση και η αξία της σε μια μετρήσιμη δεξιότητα!

 

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου