ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ 23/08/2013 |
Σε
μια εποχή υπερκαταναλωτισμού, με
τα μικρά παιδιά να είναι ίσως τα μεγαλύτερα
“θύματα”,
οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί στην
ανατροφή τους, για
να μην τα κάνουμε κακομαθημένα και
αχάριστα. Δεν αφήνουμε τα παιδιά μας να
εξελιχθούν σε εγωκεντρικούς ενήλικες
με τους παρακάτω τρόπους.
Ξεκινάμε από μικρή ηλικία
Από βρεφική ακόμα ηλικία, μπορούμε να ελέγξουμε τον χαρακτήρα του παιδιού. Δεν χρειάζεται να του δίνουμε συνεχώς ό,τι ζητάει για να παίξει ή να νιώσει ωραία. Είναι ωραίο να παρέχουμε στο παιδί μας τα καλύτερα, όμως δίνοντάς του κάθε πράγμα που ζητά, αναπτύσσει μια αίσθηση κτητικότητας.
Λέμε ευχαριστώ
Πρέπει να εμφυσήσουμε στο λεξιλόγιο του παιδιού μας τη λέξη «ευχαριστώ». Μάλιστα, χρησιμοποιώντας το μέσα στο σπίτι, εντυπώνεται πιο εύκολα στη μνήμη του παιδιού. Μπορούμε να εφαρμόσουμε την πρακτική της ευχαριστίας, όταν θα του προσφέρουν κάτι, λέγοντάς το μαζί. Με τον τρόπο αυτό, θα μπορεί να αντιληφθεί ευκολότερα τη χρήση του.
Παίρνουμε
ένα δίνουμε ένα
Εάν θέλουμε να διδάξουμε στα παιδιά μας πώς να εκτιμούν όσα έχουν, μπορούμε να τους δείξουμε πώς να δίνουν ένα παιχνίδι τους για να παίρνουν ένα άλλο. Προσφέρουμε με το παιδί μας ένα δικό του αντικείμενο σε φιλανθρωπικό ίδρυμα ή κέντρο, για να του δώσουμε ένα νέο.
Το ζούμε
Ξεκινάμε από μικρή ηλικία
Από βρεφική ακόμα ηλικία, μπορούμε να ελέγξουμε τον χαρακτήρα του παιδιού. Δεν χρειάζεται να του δίνουμε συνεχώς ό,τι ζητάει για να παίξει ή να νιώσει ωραία. Είναι ωραίο να παρέχουμε στο παιδί μας τα καλύτερα, όμως δίνοντάς του κάθε πράγμα που ζητά, αναπτύσσει μια αίσθηση κτητικότητας.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 23/08/2013. Προετοιμάζουν το έδαφος |
Λέμε ευχαριστώ
Πρέπει να εμφυσήσουμε στο λεξιλόγιο του παιδιού μας τη λέξη «ευχαριστώ». Μάλιστα, χρησιμοποιώντας το μέσα στο σπίτι, εντυπώνεται πιο εύκολα στη μνήμη του παιδιού. Μπορούμε να εφαρμόσουμε την πρακτική της ευχαριστίας, όταν θα του προσφέρουν κάτι, λέγοντάς το μαζί. Με τον τρόπο αυτό, θα μπορεί να αντιληφθεί ευκολότερα τη χρήση του.
ΛΟΓΟΣ 23/08/2013 |
Εάν θέλουμε να διδάξουμε στα παιδιά μας πώς να εκτιμούν όσα έχουν, μπορούμε να τους δείξουμε πώς να δίνουν ένα παιχνίδι τους για να παίρνουν ένα άλλο. Προσφέρουμε με το παιδί μας ένα δικό του αντικείμενο σε φιλανθρωπικό ίδρυμα ή κέντρο, για να του δώσουμε ένα νέο.
Το ζούμε
ΑΥΓΗ 23/08/2013 |
Δείχνοντας
μέσω
παραδείγματος την ευγνωμοσύνη για κάτι
που έχει κάνει το παιδί μας,
θα του κάνουμε πιο οικεία την αίσθηση
της. Για παράδειγμα,
το συγχαίρουμε και του δείχνουμε πόσο
ευχαριστημένοι είμαστε όταν έχει κάνει
κάποια σημαντική δουλειά όπως να μαζέψει
το δωμάτιό του.
Τα γραπτά μένουν
Από τη στιγμή που το παιδί, μαθαίνει να γράφει, μπορούμε να στέλνουμε ευχαριστήρια μηνύματα ή κάρτες για καλές πράξεις και να του δείξουμε να κάνει το ίδιο. Ο λόγος αυτής της μεθόδου, είναι να συγκρατήσει την αρχή της ευγνωμοσύνης για πάντα χαραγμένη μέσα του.
Απομακρύνουμε τη σημασία των υλικών
Κατά τη διάρκεια της χρονιάς και κυρίως σε γιορτές, ελαττώνουμε τα δώρα. Όταν γιορτάζουμε με το παιδί μας, θα ήταν προτιμότερο να επικεντρωθούμε στο χρόνο μαζί του και σε δραστηριότητες παρά σε κάτι υλικό που ίσως ξεχάσει στο μέλλον.
Ο λόγος μας μετράει
Ως γονείς γινόμαστε ένα είδος υπερ-ήρωα και μέντορα για τα παιδιά μας. Κάνοντας την ευγνωμοσύνη μέρος των καθημερινών μας συζητήσεων και επιδεικνύοντας τα πράγματα που εκτιμούμε στους άλλους, κάνουμε το παιδί να ακολουθήσει το παράδειγμά μας.
Τα γραπτά μένουν
ΕΦ.ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ 23/08/3013 |
Από τη στιγμή που το παιδί, μαθαίνει να γράφει, μπορούμε να στέλνουμε ευχαριστήρια μηνύματα ή κάρτες για καλές πράξεις και να του δείξουμε να κάνει το ίδιο. Ο λόγος αυτής της μεθόδου, είναι να συγκρατήσει την αρχή της ευγνωμοσύνης για πάντα χαραγμένη μέσα του.
Απομακρύνουμε τη σημασία των υλικών
Κατά τη διάρκεια της χρονιάς και κυρίως σε γιορτές, ελαττώνουμε τα δώρα. Όταν γιορτάζουμε με το παιδί μας, θα ήταν προτιμότερο να επικεντρωθούμε στο χρόνο μαζί του και σε δραστηριότητες παρά σε κάτι υλικό που ίσως ξεχάσει στο μέλλον.
Ο λόγος μας μετράει
Ως γονείς γινόμαστε ένα είδος υπερ-ήρωα και μέντορα για τα παιδιά μας. Κάνοντας την ευγνωμοσύνη μέρος των καθημερινών μας συζητήσεων και επιδεικνύοντας τα πράγματα που εκτιμούμε στους άλλους, κάνουμε το παιδί να ακολουθήσει το παράδειγμά μας.
- Πηγή: flowmagazine.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου