Με
συνοπτικές διαδικασίες το υπουργείο
Παιδείας και με την αποστολή σε όλες
τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της χώρας
απαξιώνει-ουσιαστικά καταργεί - τα
μαθήματα τέχνης. Η μουσική-τέχνη προαιώνια
συνυφασμένη με την εκπαίδευση των
νέων- εξοβελίζεται στην διδασκαλία ενός
διώρου την εβδομάδα μόνο στην πρώτη
Γυμνασίου και στην συνέχεια γίνεται
μαγική εικόνα στα μίζερα και θολά νερά
των πρότζεκτ .
Το μάθημα της ΜΟΥΣΙΚΗΣ δεν αποτελεί πλέον διακριτό αντικείμενο επιστημονικά – παιδαγωγικά τεκμηριωμένης αισθητικής αγωγής αλλά κλάδος ενός ομογενοποιημένου και αδιευκρίνιστου πλαισίου που περιγράφεται ως «δράσεις πολιτισμού και δραστηριότητες Τέχνης». ( ποιος κάνει τι και πως).
Η Μουσική ως αγωγή, ‘έκφραση, γνώση, ανακούφιση, διασκέδαση- παρά τις δύο ώρες της Α΄Γυμνασίου- δεν ακολουθεί το παιδί σε όλη τη διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσής του αλλά με όρους « αγοράς εργασίας» τοις κοίνων ρήμασι πειθόμενοι αποσπάται βίαια από την σχολική ζωή.
Στον κάλαθο των αχρήστων επιστημονικές, ιατρικές παιδαγωγικές μελέτες που εκθειάζουν την τέχνη της μουσικής ως απαραίτητο και ικανότατο εργαλείο γνώσης και πολιτισμού για την ψυχοσωματική ανάπτυξη αλλά και την κοινωνικοποίηση των παιδιών!
Οι απολύσεις έρχονται συνάδελφοι! Μη σας χαϊδεύουν τα αυτιά οι οδηγίες του υπουργείου για ορισμό της οργανικής στις 6 ώρες, παράλληλα έρχεται- πάλι σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου- και η υποχρεωτική μετακίνηση σε 4 σχολεία συνάδελφοι! Και αυτό θα γίνει πως; Ιδίοις εξόδοις; Και στην επαρχία ή στα νησιά πως; Θα περάσουμε στους συναδέλφους με μειωμένες αποδοχές λόγω ωραρίου;
Τέλος στις αυταπάτες! Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να ανακαλέσει το ανυπόγραφο έγγραφο!
Διεκδικούμε το σχολείο που αξίζει στα παιδιά μας σε εμάς στην πατρίδα μας!
Για την Επιτροπή Αγώνα
Μιχάλης Τρανουδάκης, Ανθή Γουρουντή, Ιάκωβος Κονιτόπουλος
Μιχάλης Γκαρτζόπουλος, Αγάθη Κωστήρη
Σημείωμα Επιτροπής
Θα ήταν περιττό να εξηγήσουμε τη σημασία της Μουσικής στην Εκπαίδευση αν θεωρούσαμε ότι δεν αποτελεί συνειδητή επιλογή των υπευθύνων ο σφαγιασμός -μέσω της συρρίκνωσης μαθημάτων που διαμορφώνουν την προσωπικότητα των νέων- κάθε σφύζουσας σχολικής δραστηριότητας. Επειδή όμως εκείνοι που κατάρτισαν το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα για το Γυμνάσιο φαίνεται ότι μεθοδευμένα ακρωτηριάζουν τη σχολικά παρεχόμενη γνώση (μουσική, καλλιτεχνικά, βιολογία, ελληνική γλώσσα, αρχαία ελληνική ιστορία, τεχνολογία) τους παραπέμπουμε συνοπτικά τόσο στη διεθνή εκπαιδευτική πρακτική όσο και στη διεθνή επιστημονική βιβλιογραφία, ελπίζοντας να διαπιστώσουν το μέγα ατόπημα που ετοιμάζονται να διαπράξουν και ακόμα πιο συγκεκριμένα εξοβελίζοντας τη Μουσική και γενικότερα την Καλλιτεχνική Παιδεία από το Γυμνάσιο. Το επιχείρημα της υποκατάστασης από το λεγόμενο «μάθημα επιλογής» (project κτλ), όπου ανάμεσα σε 8 αντικείμενα αναφέρεται και η Μουσική είναι όχι μόνο επικίνδυνα παραπλανητικό αλλά και προφανέστατα αντιεπιστημονικό, μια και η μελέτη της τέχνης αυτής απαιτεί ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών σαν αυτό που μέχρι τώρα εφαρμοζόταν (παρά τις όποιες αδυναμίες του). Επιπλέον, η δυνατότητα ανάθεσης του «επιλεγμένου» project για τη Μουσική σε οποιονδήποτε και όχι σε καθηγητή με ειδικότητα, ακυρώνει τη σημασία θεσμών και κυρίως του ΑΣΕΠ, τους οποίους οι αρμόδιοι του Υπουργείου δηλώνουν ότι σέβονται και χρησιμοποιούν εκάστοτε κατά το δοκούν (μοριοδοτήσεις κτλ).
Το μάθημα της ΜΟΥΣΙΚΗΣ δεν αποτελεί πλέον διακριτό αντικείμενο επιστημονικά – παιδαγωγικά τεκμηριωμένης αισθητικής αγωγής αλλά κλάδος ενός ομογενοποιημένου και αδιευκρίνιστου πλαισίου που περιγράφεται ως «δράσεις πολιτισμού και δραστηριότητες Τέχνης». ( ποιος κάνει τι και πως).
Η Μουσική ως αγωγή, ‘έκφραση, γνώση, ανακούφιση, διασκέδαση- παρά τις δύο ώρες της Α΄Γυμνασίου- δεν ακολουθεί το παιδί σε όλη τη διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσής του αλλά με όρους « αγοράς εργασίας» τοις κοίνων ρήμασι πειθόμενοι αποσπάται βίαια από την σχολική ζωή.
Στον κάλαθο των αχρήστων επιστημονικές, ιατρικές παιδαγωγικές μελέτες που εκθειάζουν την τέχνη της μουσικής ως απαραίτητο και ικανότατο εργαλείο γνώσης και πολιτισμού για την ψυχοσωματική ανάπτυξη αλλά και την κοινωνικοποίηση των παιδιών!
Οι απολύσεις έρχονται συνάδελφοι! Μη σας χαϊδεύουν τα αυτιά οι οδηγίες του υπουργείου για ορισμό της οργανικής στις 6 ώρες, παράλληλα έρχεται- πάλι σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου- και η υποχρεωτική μετακίνηση σε 4 σχολεία συνάδελφοι! Και αυτό θα γίνει πως; Ιδίοις εξόδοις; Και στην επαρχία ή στα νησιά πως; Θα περάσουμε στους συναδέλφους με μειωμένες αποδοχές λόγω ωραρίου;
Τέλος στις αυταπάτες! Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να ανακαλέσει το ανυπόγραφο έγγραφο!
Διεκδικούμε το σχολείο που αξίζει στα παιδιά μας σε εμάς στην πατρίδα μας!
Για την Επιτροπή Αγώνα
Μιχάλης Τρανουδάκης, Ανθή Γουρουντή, Ιάκωβος Κονιτόπουλος
Μιχάλης Γκαρτζόπουλος, Αγάθη Κωστήρη
Σημείωμα Επιτροπής
Θα ήταν περιττό να εξηγήσουμε τη σημασία της Μουσικής στην Εκπαίδευση αν θεωρούσαμε ότι δεν αποτελεί συνειδητή επιλογή των υπευθύνων ο σφαγιασμός -μέσω της συρρίκνωσης μαθημάτων που διαμορφώνουν την προσωπικότητα των νέων- κάθε σφύζουσας σχολικής δραστηριότητας. Επειδή όμως εκείνοι που κατάρτισαν το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα για το Γυμνάσιο φαίνεται ότι μεθοδευμένα ακρωτηριάζουν τη σχολικά παρεχόμενη γνώση (μουσική, καλλιτεχνικά, βιολογία, ελληνική γλώσσα, αρχαία ελληνική ιστορία, τεχνολογία) τους παραπέμπουμε συνοπτικά τόσο στη διεθνή εκπαιδευτική πρακτική όσο και στη διεθνή επιστημονική βιβλιογραφία, ελπίζοντας να διαπιστώσουν το μέγα ατόπημα που ετοιμάζονται να διαπράξουν και ακόμα πιο συγκεκριμένα εξοβελίζοντας τη Μουσική και γενικότερα την Καλλιτεχνική Παιδεία από το Γυμνάσιο. Το επιχείρημα της υποκατάστασης από το λεγόμενο «μάθημα επιλογής» (project κτλ), όπου ανάμεσα σε 8 αντικείμενα αναφέρεται και η Μουσική είναι όχι μόνο επικίνδυνα παραπλανητικό αλλά και προφανέστατα αντιεπιστημονικό, μια και η μελέτη της τέχνης αυτής απαιτεί ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών σαν αυτό που μέχρι τώρα εφαρμοζόταν (παρά τις όποιες αδυναμίες του). Επιπλέον, η δυνατότητα ανάθεσης του «επιλεγμένου» project για τη Μουσική σε οποιονδήποτε και όχι σε καθηγητή με ειδικότητα, ακυρώνει τη σημασία θεσμών και κυρίως του ΑΣΕΠ, τους οποίους οι αρμόδιοι του Υπουργείου δηλώνουν ότι σέβονται και χρησιμοποιούν εκάστοτε κατά το δοκούν (μοριοδοτήσεις κτλ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου