Είναι αλήθεια φίλοι γονείς και επισκέπτες του μπλογκ μας, πως το διάστημα που μεσολάβησε από την τελευταία ανάρτηση που υπέγραψα, αρκετά θέματα απασχολούν τα σχολεία μας και είναι σε εξέλιξη. Τα περισσότερα από αυτά δεν είναι ευχάριστα αφού γνωρίζουμε καλά ότι τα σχολεία πλήττονται άμεσα από τα μνημόνια και τις πολιτικές που εφαρμόζονται.
Αρχικά θα πρέπει να σας ενημερώσουμε ότι σε αρκετά Δημοτικά Σχολεία υπάρχουν κενά δασκάλων και τα Ολοήμερα δεν λειτουργούν αφού δεν υπάρχουν ειδικότητες να διοριστούν ώστε να ομαλοποιηθεί το πρόγραμμά τους.
Αρκετοί γονείς αναρωτιούνται γιατί δεν ξεκινάει το ολοήμερο σχολείο από τη στιγμή που υπάρχουν δάσκαλοι στις τάξεις. Σε αυτό το σημείο πρέπει να διευκρινίσουμε ότι τα σχολεία όλων των βαθμίδων λειτουργούν με καθορισμένο εκπαιδευτικό ωράριο το οποίο δεν είναι ισοδύναμο με το ωράριο των υπαλλήλων εν γένει. Οφείλω να γράψω αυτή την παράμετρο διότι από πλευράς των γονιών δημιουργούνται παρανοήσεις και υπάρχουν εκρήξεις και δυσαρέσκειες στα σχολεία χωρίς λόγο.
Ο Ενημερωμένος γονιός όπως και ο ενημερωμένος πολίτης μπορούν πιο εύκολα και πιο δυναμικά να σταθούν δίπλα στα σχολεία και όχι να βρίσκονται απέναντι τους.
Το ζήτημα είναι ότι αυτή τη στιγμή το Υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει να λειτουργεί τα σχολεία με ψίχουλα και κυρίως να τα αποδυναμώνει από δασκάλους. Κάθε χρόνο- έτσι είχε γίνει και πέρυσι αν θυμάστε- οι δάσκαλοι φεύγουν από τα σχολεία με συνταξιοδοτήσεις και οι θέσεις αυτές δεν καλύπτονται με μόνιμους διορισμούς αλλά με αναπληρωτές μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ.
Αυτό σημαίνει ότι τίποτε δεν είναι όπως παλιά και πως κάθε χρόνο το σχολείο που ξέραμε θα αλλάζει πρόσωπο και δομές.
Αυτό είναι μια τακτική ουσιαστικά ώστε παιδιά γονείς και δάσκαλοι να κουράζονται από την αστάθεια και την αβεβαιότητα και σιγά-σιγά να εγκαταλείπουν το σχολείο το οποίο από ότι φαίνεται μέσα στην 5ετία θα έχει αποψιλωθεί και άλλο.
Δεν κινδυνολογώ !!!.. Όλοι βλέπουμε και όλοι καταλαβαίνουμε.
Στα συγχωνευμένα σχολεία ο αριθμός των παιδιών δημιουργεί χαοτικές καταστάσεις και είναι δύσκολο να λειτουργήσει σαν σύνολο αφού γονείς και δάσκαλοι αισθάνονται την απεραντοσύνη της ασυνεννοησίας. Τα πρακτικά προβλήματα αλλά και τα ηθικά σε αυτά τα σχολεία καθημερινά είναι τεράστια και πρωτόγνωρα για όσους τα βιώνουν.
Οι σχολικές επιτροπές τουλάχιστον στην 4η Διαμερισματική κοινότητα δεν έχουν συνεδριάσει ακόμη ώστε να σας ενημερώσουμε για τα προβλήματα των σχολείων, τα χρήματα που θα διατεθούν σε αυτά και ό,τι άλλο τα αφορά.
Επίσης η νέα πρόεδρος του διαμερίσματος κυρία Μανωλιουδάκη δεν μπήκε ακόμα στον κόπο να συναντηθεί με το Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων ώστε να το ενημερώσει πώς σκέπτεται να στηρίξει και να βοηθήσει τα σχολειά της περιοχής. Βέβαια μάθαμε ότι προσεγγίζει άτομα των συλλόγων μας, ατομικά ώστε, "λύσει" προβλήματα μέσα σε αυτά ζητώντας τη στήριξη τους. Τελικά είναι λυπηρό να ξεκινάει έτσι την πορεία της.
Αλλά δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι διαφορετικό αφού ουσιαστικά η ίδια είναι η συνέχεια της πολιτικής Αντίληψης που έχει ο Δήμαρχος και η παράταξή του για τα σχολεία της Αθήνας. Δεν περιμένουμε λοιπόν εκπλήξεις!!!
Είναι επίσης σημαντικό να ενημερώσουμε ότι και φέτος οι καθαρίστριες που δουλεύουν με σύμβαση στα σχολεία μας ξεκίνησαν σε αυτά την εργασία τους ΧΩΡΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΚΑΛΥΨΗ από πλευράς του εργοδότη - Δήμου, αφού δεν έχουν υπογράψει ακόμα τις συμβάσεις τους.
Καταλαβαίνετε λοιπόν την τακτική του Δήμου της Αθήνας για τα σχολειά μας. Εφαρμόζει την πολιτική της κυβέρνησης και της λιτότητας χωρίς να απαιτεί για αυτά τίποτε.!!!
Φυσικά στα σχολεία δεν μπαίνουν συναγερμοί, δεν φτιάχνονται οι τουαλέτες του 54ου Γυμνασίου, ούτε του 61ου Δημοτικού που είναι συστεγαζόμενο με το 57ο Δημοτικό, δεν υπάρχουν κυλικεία, δεν, δεν δεν... Η απάντηση είναι θα γίνουν όλα, θα γίνουν εργολαβίες... Ποιές εργολαβίες γίνονται στο Δήμο αφού οι εργολάβοι για τις παλιές εργασίες ακόμα δεν έχουν πληρωθεί; Ποιό σχολείο μπορεί εύκολα να αγοράσει ένα φωτοτυπικό μηχάνημα ή να έχει υπολογιστές σύγχρονους και λειτουργικούς που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες του;
Η πρόεδρος του διαμερίσματος όμως ασχολείται με άλλα και όχι με τα προβλήματα των σχολείων επισήμως. Ανεπισήμως ωστόσο ασχολείται χρησιμοποιώντας την τακτική του παραγοντισμού και του διαίρει και Βασίλευε.
Μέχρι εδώ μίλησα για τα σχολεία και τις πρώτες άσχημες εικόνες που γνωρίζουμε σαν Δ.Σ, και οφείλουμε να σας τις μεταφέρουμε
Στην επόμενη ανάρτηση θα αναφερθώ στους συλλόγους μας και σε μια προσωπική μου εμπειρία σχετικά με τους Παιδικούς Σταθμούς.
Για το Δ.Σ.
η πρόεδρος
Σπυρούλα Πρεσβέλου
Αρχικά θα πρέπει να σας ενημερώσουμε ότι σε αρκετά Δημοτικά Σχολεία υπάρχουν κενά δασκάλων και τα Ολοήμερα δεν λειτουργούν αφού δεν υπάρχουν ειδικότητες να διοριστούν ώστε να ομαλοποιηθεί το πρόγραμμά τους.
Αρκετοί γονείς αναρωτιούνται γιατί δεν ξεκινάει το ολοήμερο σχολείο από τη στιγμή που υπάρχουν δάσκαλοι στις τάξεις. Σε αυτό το σημείο πρέπει να διευκρινίσουμε ότι τα σχολεία όλων των βαθμίδων λειτουργούν με καθορισμένο εκπαιδευτικό ωράριο το οποίο δεν είναι ισοδύναμο με το ωράριο των υπαλλήλων εν γένει. Οφείλω να γράψω αυτή την παράμετρο διότι από πλευράς των γονιών δημιουργούνται παρανοήσεις και υπάρχουν εκρήξεις και δυσαρέσκειες στα σχολεία χωρίς λόγο.
Ο Ενημερωμένος γονιός όπως και ο ενημερωμένος πολίτης μπορούν πιο εύκολα και πιο δυναμικά να σταθούν δίπλα στα σχολεία και όχι να βρίσκονται απέναντι τους.
Το ζήτημα είναι ότι αυτή τη στιγμή το Υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει να λειτουργεί τα σχολεία με ψίχουλα και κυρίως να τα αποδυναμώνει από δασκάλους. Κάθε χρόνο- έτσι είχε γίνει και πέρυσι αν θυμάστε- οι δάσκαλοι φεύγουν από τα σχολεία με συνταξιοδοτήσεις και οι θέσεις αυτές δεν καλύπτονται με μόνιμους διορισμούς αλλά με αναπληρωτές μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ.
Αυτό σημαίνει ότι τίποτε δεν είναι όπως παλιά και πως κάθε χρόνο το σχολείο που ξέραμε θα αλλάζει πρόσωπο και δομές.
Αυτό είναι μια τακτική ουσιαστικά ώστε παιδιά γονείς και δάσκαλοι να κουράζονται από την αστάθεια και την αβεβαιότητα και σιγά-σιγά να εγκαταλείπουν το σχολείο το οποίο από ότι φαίνεται μέσα στην 5ετία θα έχει αποψιλωθεί και άλλο.
Δεν κινδυνολογώ !!!.. Όλοι βλέπουμε και όλοι καταλαβαίνουμε.
Στα συγχωνευμένα σχολεία ο αριθμός των παιδιών δημιουργεί χαοτικές καταστάσεις και είναι δύσκολο να λειτουργήσει σαν σύνολο αφού γονείς και δάσκαλοι αισθάνονται την απεραντοσύνη της ασυνεννοησίας. Τα πρακτικά προβλήματα αλλά και τα ηθικά σε αυτά τα σχολεία καθημερινά είναι τεράστια και πρωτόγνωρα για όσους τα βιώνουν.
Οι σχολικές επιτροπές τουλάχιστον στην 4η Διαμερισματική κοινότητα δεν έχουν συνεδριάσει ακόμη ώστε να σας ενημερώσουμε για τα προβλήματα των σχολείων, τα χρήματα που θα διατεθούν σε αυτά και ό,τι άλλο τα αφορά.
Επίσης η νέα πρόεδρος του διαμερίσματος κυρία Μανωλιουδάκη δεν μπήκε ακόμα στον κόπο να συναντηθεί με το Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων ώστε να το ενημερώσει πώς σκέπτεται να στηρίξει και να βοηθήσει τα σχολειά της περιοχής. Βέβαια μάθαμε ότι προσεγγίζει άτομα των συλλόγων μας, ατομικά ώστε, "λύσει" προβλήματα μέσα σε αυτά ζητώντας τη στήριξη τους. Τελικά είναι λυπηρό να ξεκινάει έτσι την πορεία της.
Αλλά δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι διαφορετικό αφού ουσιαστικά η ίδια είναι η συνέχεια της πολιτικής Αντίληψης που έχει ο Δήμαρχος και η παράταξή του για τα σχολεία της Αθήνας. Δεν περιμένουμε λοιπόν εκπλήξεις!!!
Είναι επίσης σημαντικό να ενημερώσουμε ότι και φέτος οι καθαρίστριες που δουλεύουν με σύμβαση στα σχολεία μας ξεκίνησαν σε αυτά την εργασία τους ΧΩΡΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΚΑΛΥΨΗ από πλευράς του εργοδότη - Δήμου, αφού δεν έχουν υπογράψει ακόμα τις συμβάσεις τους.
Καταλαβαίνετε λοιπόν την τακτική του Δήμου της Αθήνας για τα σχολειά μας. Εφαρμόζει την πολιτική της κυβέρνησης και της λιτότητας χωρίς να απαιτεί για αυτά τίποτε.!!!
Φυσικά στα σχολεία δεν μπαίνουν συναγερμοί, δεν φτιάχνονται οι τουαλέτες του 54ου Γυμνασίου, ούτε του 61ου Δημοτικού που είναι συστεγαζόμενο με το 57ο Δημοτικό, δεν υπάρχουν κυλικεία, δεν, δεν δεν... Η απάντηση είναι θα γίνουν όλα, θα γίνουν εργολαβίες... Ποιές εργολαβίες γίνονται στο Δήμο αφού οι εργολάβοι για τις παλιές εργασίες ακόμα δεν έχουν πληρωθεί; Ποιό σχολείο μπορεί εύκολα να αγοράσει ένα φωτοτυπικό μηχάνημα ή να έχει υπολογιστές σύγχρονους και λειτουργικούς που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες του;
Η πρόεδρος του διαμερίσματος όμως ασχολείται με άλλα και όχι με τα προβλήματα των σχολείων επισήμως. Ανεπισήμως ωστόσο ασχολείται χρησιμοποιώντας την τακτική του παραγοντισμού και του διαίρει και Βασίλευε.
Μέχρι εδώ μίλησα για τα σχολεία και τις πρώτες άσχημες εικόνες που γνωρίζουμε σαν Δ.Σ, και οφείλουμε να σας τις μεταφέρουμε
Στην επόμενη ανάρτηση θα αναφερθώ στους συλλόγους μας και σε μια προσωπική μου εμπειρία σχετικά με τους Παιδικούς Σταθμούς.
Για το Δ.Σ.
η πρόεδρος
Σπυρούλα Πρεσβέλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου