Εδώ και αρκετό καιρό μια θλιβερή χαοτική κατάσταση
αποσύνθεσης κοντεύει να γίνει ένα παγιωμένο και σύνηθες καθεστώς στα Ειδικά
Σχολεία όλης της χώρας. Οι Ειδικοί δάσκαλοι δεν είναι στη θέση τους από την
αρχή της χρονιάς. Έρχονται, δε, σχεδόν πάντα ως αναπληρωτές στο μεγαλύτερο
ποσοστό του διδακτικού προσωπικού των Ειδ Σχολείων, γιατί αφενός μεν συνταξιοδοτούνται οι
δάσκαλοι των Ειδικών Σχολείων, αφετέρου δε, δεν έχει γίνει ΑΣΕΠ ποτέ για τους
δασκάλους-πτυχιούχους από το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου
Θεσσαλίας, προκειμένου να πάρουν οργανικές θέσεις σε αυτά.. Αποτέλεσμα
είναι οι μαθητές να έχουν πολύ αργά μέσα στη Σχολική Χρονιά τη δυνατότητα
αποτελεσματικής σύνδεσης με τον -σχεδόν πάντα μη γνώριμο από πέρυσι- δάσκαλό
τους. Κι ο έρμος ο δάσκαλος Ειδ. Αγωγής μπαίνει στη συντριπτική πλειοψηφία των
περιπτώσεων σε μια πολυπληθή τάξη παιδιών με κάθε μορφής αναπηρία, παρά τις νομοθετικές
προβλέψεις για τριμελές τμήμα στις περιπτώσεις παιδιών με αυτισμό, που είναι
ένας μεγάλος αριθμός εκ των μαθητών του Ειδ. Σχολείου. Τόσο τα παραπάνω, όσο
και άλλα προβλήματα των Ειδικών Σχολείων έχουν γνωστοποιηθεί στα αρμόδια
κυβερνητικά όργανα με δυο εξώδικα κατά το τελευταίο ενάμιση έτος.
Ποιος λοιπόν είναι ο κυβερνητικός προγραμματισμός σχετικά
με τα παραπάνω; Επειδή το Ειδικό Σχολείο εξαρτάται πρώτιστα και πάνω από όλα
από το αν είναι στη θέση του: “ο σωστός δάσκαλος, τη σωστή στιγμή, στη σωστά
δομημένη τάξη”, θίχτηκαν κάποιες πτυχές του εργασιακού θέματος των δασκάλων και
της ποιότητας της τάξης. Γιατί πρώτα από αυτή τη δέσμη απαντήσεων θα έρθει η
πολυπόθητη “μυρωδιά” περί του αν υπάρχει πρόθεση κάποιας αλλαγής ή όχι στο
υπάρχον χάος...
Η απάντηση που τελικά προέκυψε, μοιάζει λίγο με τους
χρησμούς της Πυθίας... Μετά από μια μακροσκελή περιγραφή των γραφειοκρατικών δυσκολιών
που... εμπόδισαν την τοποθέτηση δασκάλων τόσα χρόνια στα Ειδ. Σχολεία (!), ήρθε
το μάτι μας και στη δήλωση/προ-ανακοίνωση υλοποίησης του απόλυτου ρατσισμού για
ακόμα μια Σχ. Χρονιά: “Η στελέχωση των δομών Ειδικής Αγωγής... θα εξαρτηθεί από
τις διαθέσιμες πιστώσεις”!!!” Ενώ στη συνέχεια, συνεχίζει μια γενικόλογη
αναφορά σε στυλ Πυθίας περί του ότι: “όλα είναι υπό συζήτηση”, δηλαδή: “ποιος
ξέρει που πάνε τα τρένα κλπ”. Και κλείνει την περισπούδαστη απάντηση η φοβερή
δήλωση περί του ότι: “το Υπουργείο λαμβάνει σοβαρά υπόψη του προτάσεις(!!!)”.
Η απόλυτη “μη απάντηση” μας καταθλίβει. Κυρίως, γιατί σε
λιγότερο από ένα μήνα ξαναρχίζει η Σχολική Χρονιά. H «άκρα του τάφου σιωπή» στη
μη απάντηση του αρμόδιου υπουργού ξεκούφανε όλους τους γονείς των μαθητών
Ειδικών Σχολείων. Όπως είναι φανερό, τα εξώδικα των γονέων που απαριθμούν τις
παραβιάσεις του Συντάγματος & της νομοθεσίας των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των
μαθητών Ειδ. Σχολείων δεν συγκίνούν κανέναν στο Υπουργείο Παιδείας. Ούτε καν το
ότι ένα εξ’ αυτών έφτασε μέχρι τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Φαίνεται ότι
εμπεδώθηκε η επιμόρφωση Γερμανικού τύπου ολοκληρωτισμού, την οποία έχει επιμελώς
παρακολουθήσει εδώ και αρκετό καιρό η κυβέρνηση Σαμαρά. Είναι, όμως, θλιβερό η
χώρα μας να κάνει εισαγωγή... πολιτισμού και κουλτούρας κοινωνικών παροχών από
ανθρώπους που παλιά έκλειναν τον κόσμο σε στρατόπεδα συγκέντρωσης και τώρα
έχουν πουλήσει την ψυχή τους στα ιδεώδη του νέο-φιλελευθερισμού. Έχει ο καιρός
γυρίσματα, όμως, που λένε σ’ αυτόν τον τόπο. Κάπου ακούμε να χτυπούν
καμπάνες... Μήπως, άραγε, είναι για τις λίγες ημέρες της κυβέρνησής σας, κ.
Υπουργέ;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου