Δημόσιο και Δωρεάν Ενιαίο και Υποχρεωτικό Σχολείο!

Δημόσιο και Δωρεάν Ενιαίο και Υποχρεωτικό Σχολείο!

Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014

Ονειρεύονται την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών και Δημοτικών Επιτροπών Παιδείας. Θα τους αφήσουμε;

Το θέμα τέθηκε από τον Νίκος Σπυρόπουλος και αξίζει να το δούμε:
Κατάργηση Σχολικών Επιτροπών και Δημοτικών Επιτροπών Παιδείας οραματίζεται ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Αθηναίων κ. Λιβάνιος και είναι ξεκάθαρη η πρότασή του στη μελέτη για την αξιολόγηση των δομών του Δήμου Αθηναίων για αντικατάσταση της λειτουργίας τους από υπηρεσίες του Δήμου.
Δεν μας εκπλήσσει βέβαια η πρόταση αυτή, αφού εδώ και ένα χρόνο ο κ. Καμίνης και οι συνεργάτες του προσπαθούν να υποβαθμίσουν το ρόλο των θεσμοθετημένων αυτών οργάνων, ξεκινώντας από την προσπάθεια συγχώνευσης των Δημοτικών Επιτροπών Παιδείας σε μία για όλον τον Δήμο Αθηναίων.
Ευτυχώς, φοβούμενοι τις αντιδράσεις που δημιουργήθηκαν, απέσυραν το σχετικό θέμα που είχε έρθει προς συζήτηση και λήψη απόφασης από το Δημοτικό Συμβούλιο (26η Συνεδρίαση 20/12/12)! Όπως όλοι καταλαβαίνουμε ο αποκλειστικός σκοπός υποβάθμισης - κατάργησης των επιτροπών αυτών (που δεν επιβαρύνουν με έξοδα τον προϋπολογισμό του δήμου) σχετίζεται με την προσπάθεια αδειάσματος... από τα μέλη που εκπροσωπούν τις σχολικές κοινότητες (ΕΛΜΕ –Σύλλογοι Δασκάλων-Εκπαιδευτικοί Τεχνολογικής Εκπαίδευσης - Ενώσεις Γονέων), ώστε να διευκολυνθεί η υλοποίηση του σχολικού Καλλικράτη (υποχρηματοδότηση, συγχωνεύσεις, εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων κ.λ.π)!
Η πρόεδρος της Ένωσης Γονέων, Σπυρούλα Πρεσβέλου, τοποθετήσθηκε ως εξής:
Αυτά που λέει ο Νίκος αληθεύουν και τα αντιλαμβανόμαστε και εμείς στις Σχολικές Επιτροπές που μετέχουμε. Χθες μάλιστα εμφανίστηκε στην Πρωτοβάθμια Σχολική επιτροπή της 4ης Διαμερισματικής Κοινότητας και ο κ. Λαμπρακάκης, αντιδήμαρχος Παιδείας. Ακριβώς στην γραμμή που αναφέρει ο Νίκος πορεύτηκε, σχετικά με τις Σχολικές Επιτροπές. Ας είμαστε ενημερωμένοι κυρίως όσοι μετέχουν σε Συλλόγους και Ενώσεις Γονέων!!!!

Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014

Συνεδριάζει σήμερα Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014, ώρα 5.30 μ.μ. το Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων

Ας κάνουμε μαζί και τα φετινά κούλουμα
Έχοντας μπροστά μας τα Κούλουμα που η Ένωση Γονέων σχεδιάζει να γιορτάσει στο Λόφο Κολωνού την Καθαρή Δευτέρα μαζί με τους γονείς, συνεδριάζει σήμερα Τρίτη 25 Φεβρουαρίαου 2014, στις 5.30 μ.μ. το Δ.Σ.
Είναι σημαντικό να διευθετηθούν όλες οι λεπτομέρειες για να έχει επιτυχία η εκδήλωση μας. Φυσικά θα συζητηθούν και πολλά άλλα ζητήματα που αφορούν στην λειτουργία των σχολείων και τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν.
Το να τονίσουμε για άλλη μια φορά ότι τα Δ. Σ. είναι ανοιχτά και ότι κάθε γονιός που θέλει να τα παρακολουθήσει μπορεί, είναι μάλλον υπερβολή, αλλά το κάνουμε.
Κι ωστόσο, καλό είναι αντί να ακούτε τι σας μεταφέρουν “καλόπιστοι” να έρθετε εκεί για να δείτε από κοντά με τα μάτια σας και να ακούσετε με τα αυτιά σας και να διαμορφώσετε άποψη για το πώς λειτουργεί η Ένωση...
Δώστε στον εαυτό σας αυτή την ευκαιρία...

Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014

Η εκπαιδευτική πολιτική στην Ελλάδα της περιόδου 2010-2014

Υπό το πρίσμα της έκθεσης του Ο.Ο.Σ.Α. (2011)
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Θέλοντας κάποιος ν’ αναδείξει τις κοσμογονικού – καταστροφικού χαρακτήρα αλλαγές που έχουν συντελεστεί στο χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης από το 2009 έως τώρα (2014) δε χρειάζεται ν’ ανατρέξει στα εκπαιδευτικά προγράμματα των κομμάτων που κυβέρνησαν τη χώρα από το 2009 έως σήμερα (ΠΑΣΟΚ – ΝΔ – ΛΑΟΣ – ΔΗΜΑΡ), αρκεί μια ματιά στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ για να κατανοήσει σε ποιο δρόμο βαδίζει η εκπαιδευτική πολιτική που υλοποιείται στη χώρα μας και ποιες συνέπειες έχει αυτή (η εφαρμοζόμενη εκπαιδευτική πολιτική) για τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα της εργαζόμενης πλειοψηφίας και των λαϊκών στρωμάτων.
* * *
Μέσα στην έκθεση του ΟΟΣΑ για την ελληνική εκπαίδευση (2011) είναι χαρακτηριστικές και συνεχείς οι αναφορές περί «εξορθολογισμού του σχολικού δικτύου» λόγω της ύπαρξης «μη αποδοτικού δικτύου μικρών σχολείων, μικρού αριθμού μαθητών ανά εκπαιδευτικό και ολιγομελών τμημάτων», καθώς και για «αξιολόγηση και αποτίμηση» του εκπαιδευτικού έργου με στόχο την «Αξιολόγηση για τη βελτίωση της επίδοσης και αποδοτικότητας της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού συστήματος».
Οι επιχειρούμενες αλλαγές – μεταρρυθμίσεις που έγιναν και γίνονται στην ελληνική εκπαίδευση δεν έχουν άλλο στόχο από το να αλλάξουν ολοκληρωτικά και αμετάκλητα το DNA της Δημόσιας Εκπαίδευσης συρρικνώνοντας το Δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της και απογειώνοντας τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση, αφού προβλέπεται: «Μείωση των εισακτέων στο σύστημα ανώτατης εκπαίδευσης σε ποσοστά παρόμοια με τον μέσο όρο στις χώρες της ΕΕ και σαφέστερη διαφοροποίηση στις προϋποθέσεις εισαγωγής μεταξύ πανεπιστημίων και ΤΕΙ -Καθιέρωση νέων κανόνων για τις μετεγγραφές - Ενοποίηση ή συγχώνευση μικρών τμημάτων με χαμηλό αριθμό εγγραφών και χαμηλά ποσοστά αποφοίτησης - Αύξηση επιμερισμού του κόστους στους φοιτητές κατά τρόπο συνεπή με την προϋπόθεση του Συντάγματος για δωρεάν εκπαίδευση», προτάσεις τις οποίες είδαμε να υλοποιούνται όλες από την κυβέρνηση της (ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ), δύο χρόνια μετά τη δημοσίευση της έκθεσης του ΟΟΣΑ (2011), στο νόμο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που ψηφίστηκε.
Ακόμα χειρότερα περιγράφεται η «πολύ περιορισμένη αυτονομία των σχολείων ως προς την διδακτέα ύλη, τις πολιτικές αξιολόγησης και την κατανομή πόρων, ο πολύ περιορισμένος ανταγωνισμός μεταξύ σχολείων, η μη τυποποιημένες αξιολογήσεις και περιορισμένη χρήση τυποποιημένων τεστ, οι διευθετήσεις περιορισμένης λογοδοσίας, οι αναποτελεσματικές επιλογές δαπανών, η παροχή προσχολικής εκπαίδευσης στην πλειοψηφία των παιδιών», ως ανασχετικοί παράγοντες για την αποτελεσματική λειτουργία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, διατυπώσεις που εξηγούν με τον πιο εύγλωττο τρόπο τις διευθετήσεις που ακολούθησαν με νομοθετικές παρεμβάσεις, αναφορικά με την αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου, οι οποίες έχουν ως μοναδικό στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών και τη σύνδεση του αποτελέσματος της αξιολογικής διαδικασίας με τη χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων και το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών.
Η απόλυτη υποταγή της εκπαιδευτικής πολιτικής που ασκείται την περίοδο αυτή από τις κυβερνήσεις, υπό το καθεστώς των μνημονίων και των «δανειακών συμβάσεων», στις ανάγκες της αγοράς και η μετατροπή του δικαιώματος της παροχής παιδείας με δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα σε αγοραίο είδος και η υποχρηματοδότηση – ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, μέσα από την ουσιαστική κατεδάφισή της, δικαιολογείται από την έκθεση του ΟΟΣΑ ως εξής:
«Το μέλλον της ευημερίας της Ελλάδας εξαρτάται από τη βελτίωση της επίδοσης στην εκπαίδευση προκειμένου να τονωθεί η παραγωγικότητα και να βελτιωθούν τα αποτελέσματα σε κοινωνικό επίπεδο. Στο σημερινό οικονομικό περιβάλλον, η Ελλάδα , με δεδομένη την ανάγκη για τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των δαπανών της, πρέπει και μπορεί να αντιμετωπίσει τις αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος.
Οι προκλήσεις είναι σημαντικές. Για παράδειγμα, η Ελλάδα υστερεί πολλών χωρών του ΟΟΣΑ όσον αφορά τις επιδόσεις της στο διεθνές πρόγραμμα αξιολόγησης μαθητών (PISA), συμπεριλαμβανομένων χωρών με όμοια ή χαμηλότερα επίπεδα δαπανών ανά μαθητή καθώς και χώρες με όμοια και χαμηλότερα επίπεδα οικονομικής ανάπτυξης. Η μισθολογική δαπάνη ανά μαθητή είναι άνω του μέσου όρου του ΟΟΣΑ, κυρίως επειδή οι Έλληνες εκπαιδευτικοί έχουν λιγότερες διδακτικές ώρες και η Ελλάδα έχει μικρότερες σε αριθμό μαθητών τάξεις.
Επίσης, μικρότερο ποσοστό φοιτητών που εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ολοκληρώνουν τις προπτυχιακές τους σπουδές εντός του προβλεπόμενου χρόνου φοίτησης από οποιαδήποτε άλλη χώρα στην Ευρώπη.
Η Ελλάδα πρέπει να αναλάβει δράσεις προκειμένου να αντιμετωπίσει τη μη βιώσιμη δομή του κόστους του συστήματος και τη μη αποδοτικότητα, που είναι συμφυής μιας παρωχημένης, αναποτελεσματικής κεντρικής εκπαιδευτικής δομής. Οι δράσεις αυτές πρέπει να περιλαμβάνουν τα εξής: αλλαγή των δομών διακυβέρνησης και διαχείρισης, κατάργηση, συνένωση ή συγχώνευση μικρών και μη αποδοτικών μονάδων, βέλτιστη αξιοποίηση ανθρωπίνου δυναμικού, βελτίωση της διασφάλισης ποιότητας και των πληροφοριακών συστημάτων καταμέτρησης στοιχείων και θέσπιση πολύ πιο αποτελεσματικών δομών για την υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων.
Η μέση αναλογία μαθητών/εκπαιδευτικών και ο αριθμός μαθητών ανά τάξη στην Ελλάδα είναι σημαντικά χαμηλότερος από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα διδάσκουν σημαντικά λιγότερες ώρες ετησίως από σχεδόν όλες τις άλλες χώρες στην Ευρώπη. Παρόλο που οι μισθοί των εκπαιδευτικών είναι χαμηλότεροι από το μέσο όρο του ΟΟΣΑ, τα μισθολογικά έξοδα ανά μαθητή είναι άνω του μέσου όρου του ΟΟΣΑ. Το υψηλό κόστος μονάδας οφείλεται κατά κύριο λόγο στο γεγονός ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί διδάσκουν σχετικά λιγότερες ώρες και η Ελλάδα έχει μικρότερες τάξεις».
Για όλα τα παραπάνω είδαμε και βλέπουμε ακόμα να υλοποιούνται μια σειρά από ρυθμίσεις που οδήγησαν χιλιάδες σχολεία σε κλείσιμο, σε αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών και διαθεσιμότητες – απολύσεις γι’ αυτούς, ενώ η αποκέντρωση των δομών και της διοίκησης της εκπαίδευσης προχωράει γοργά, κυρίως μέσω της υλοποίησης των ρυθμίσεων του νόμου 3848/2010 (Καλλικράτης) για τους ΟΤΑ.
Για να περάσουν όμως και να εδραιωθούν στις συνειδήσεις εκπαιδευτικών και λαού αυτές οι βαθιά αντιδραστικές και ταξικές επιλογές στο χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης έπρεπε να «επιστρατευτεί» και η διαδικασία της αξιολόγησης ως πανάκεια για τον «εξευρωπαϊσμό» της Ελληνικής Δημόσιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με την έκθεση του ΟΟΣΑ: «Η Ελλάδα είναι μία από τις λίγες ευρωπαϊκές χώρες που δεν έχουν εξωτερική αξιολόγηση της μάθησης ή εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και της διδασκαλίας ή οποιοδήποτε άλλο ανάλογο μηχανισμό σύγκρισης για τη διασφάλιση ποιότητας (εκτός από τη συμμετοχή της στο πρόγραμμα PISA και τις εισαγωγικές εξετάσεις του πανεπιστημίου). Δεν υπάρχουν αξιόπιστοι δείκτες που να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα του συστήματος συνταγματικές δεσμεύσεις για δωρεάν εκπαίδευση»,δικαιολογούν απόλυτα τόσο τους νόμους και τα Π. Δ. για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών όσο και το νόμο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τη μετατροπή του Λυκείου σε στυγνό εξεταστικό μηχανισμό ταξικής επιλογής και απόρριψης των μαθητών.
Η περιγραφή και ανάλυση της κοινωνικοοικονομικής κατάστασης της χώρας από τους συντάκτες της έκθεσης του ΟΟΣΑ δηλώνει με υπόρηττο τρόπο τις «αναγκαίες» τομές και παρεμβάσεις που είναι αναγκαίο να γίνουν τόσο σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο εκπαιδευτικής πολιτικής αφού χαρακτηριστικά περιγράφεται:
«Μια κοινωνία και οικονομία παραδοσιακά αγροτική. Ως συνέπεια αυτού έχει καλλιεργηθεί μία ιδιαίτερα τοπική και περιφερειακή πολιτική κουλτούρα, όπου παρά τους ισχυρούς δεσμούς της Ελλάδας ως έθνος, η πίστη στο χωριό και την οικογένεια είναι μεγάλης σπουδαιότητας – ακόμη και για τον πληθυσμό που ενδεχομένως έχει μετοικήσει εδώ και πολύ καιρό στις μεγάλες μητροπολιτικές περιφέρειες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Μακρά παράδοση ιδιαίτερα κεντρικής διακυβέρνησης και μέτρα για τη διασφάλιση της εθνικής συνοχής και την εξάλειψη του τοπικισμού. Προτάσεις για αποκέντρωση και διαφοροποίηση ανά περιφέρεια αντιμετωπίζονται με ενδιαφέρον και αντιπροσωπεύουν σημαντικές αποκλίσεις από το παρελθόν.
Υψηλό ποσοστό εργασίας στο δημόσιο τομέα (40% του ΑΕΠ), με ισχυρότερα προνόμια και εργασιακή ασφάλεια από ό, τι συνηθίζεται στον ιδιωτικό τομέα.
Έλλειψη εμπιστοσύνης έναντι κυβερνητικών πρωτοβουλιών και ανησυχία για διαφθορά, κακοδιαχείριση, κατάχρηση κρατικών πόρων ή απασχόληση στο δημόσιο για ιδιωτικούς σκοπούς. Συνεπώς, η κυβέρνηση εστιάζει περισσότερο στη συμμόρφωση και την «αποτροπή του χειρότερου», παρά στην παροχή υπηρεσιών.
Η χώρα προφανώς διανύει μία μεταβατική περίοδο και, όπως σε περισσότερες από τις μεταρρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στην παρούσα έκθεση, το κενό μεταξύ πρόθεσης και υλοποίησης παραμένει. Ωστόσο, η οικονομική κρίση επιταχύνει τη διαδικασία αλλαγής».
Αυτές οι «διαδικασίες αλλαγής» που επιταχύνονται από την οικονομική κρίση, μέσω και των υλοποιούμενων πολιτικών στο χώρο της εκπαίδευσης οδήγησαν και οδηγούν στην εδραίωση της λειτουργίας του «Νέου Σχολείου» της αγοράς, δηλαδή του ιδιωτικοποιημένου και μεταλλαγμένου «Δημόσιου» Σχολείου που όλοι βιώνουμε, το οποίο λειτουργεί στη βάση ιδωτικοοικονομικών κριτηρίων και άκρατου ανταγωνισμού μεταξύ των σχολικών μονάδων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών, με στόχο την απογείωση των ταξικών φραγμών και τον αποκλεισμό – απόρριψη χιλιάδων μαθητών από τις τάξεις της Δημόσιας Εκπαίδευσης, με χαρακτηριστικό παράδειγμα όσα αναφέρονται στην έκθεση του ΟΟΣΑ:
«Τα τελευταία χρόνια, η πρόσβαση σε αξιόπιστες δημόσιες πληροφορίες αναφορικά με τις σχολικές επιδόσεις αποτελεί ολοένα και συχνότερο φαινόμενο. Εν μέρει, απορρέει από το δικαίωμα των ενδιαφερομένων παραγόντων, ιδιαίτερα δε των γονέων, να γνωρίζουν τις επιδόσεις μιας σχολικής μονάδας, στο πλαίσιο της επιλογής του σχολείου για τα παιδιά τους.
Επικρατεί επίσης η πεποίθηση ότι η μέτρηση και η δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων σε συγκριτική βάση θα οδηγήσει τα σχολεία να δώσουν έμφαση στις δράσεις που είναι απαραίτητες για τη βελτίωση της συγκριτικής τους επίδοσης.
Το σύστημα δεν μπορεί να βασίζεται σε ομοιογενή εργαλεία για τη μέτρηση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος και την πραγματική επίτευξη των μαθησιακών αποτελεσμάτων, καθώς δεν υπάρχει ούτε εξωτερική αξιολόγηση μάθησης, η οποία να βασίζεται σε τυποποιημένη αξιολόγηση σε εθνικό επίπεδο.
Η επίδοση στα σχολεία κρίνεται ολοένα και περισσότερο βάσει μαθησιακών αποτελεσμάτων.
Βασικό στοιχείο ενός συστήματος αξιολόγησης, το οποίο απουσιάζει σήμερα στην Ελλάδα, είναι ένα μέσο αξιολόγησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων μέσω αξιολόγησης μαθητή σε εθνικό επίπεδο, ένα εθνικό σύστημα αξιολόγησης μαθητή, κατάλληλο να χρησιμοποιηθεί σε πολλά επίπεδα: σε επίπεδο μαθητή, τάξης, σχολικής μονάδας, περιφέρειας και συστήματος... Δημιουργία κεντρικής «τράπεζας θεμάτων» την οποία μπορούν να χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί, και η οποία να είναι συνδεδεμένη με συγκεκριμένα μαθησιακά αποτελέσματα».
Τελευταίο κομμάτι της ανάλυσής μας αναφορικά με την εφαρμοζόμενη εκπαιδευτική πολιτική όπως αυτή αποτυπώνεται σε επίπεδο προτάσεων στις σελίδες της έκθεσης του ΟΟΣΑ (2011) αφορά το κομβικό ζήτημα της αξιολόγησης – χειραγώγησης των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στο Δημόσιο Σχολείο σήμερα, αφού ο οδοστρωτήρας της «αξιολόγησης» είναι αυτός που θα ισοπεδώσει εργασιακά – δικαιώματα και κατακτήσεις των εκπαιδευτικών και θα αλλοιώσει πλήρως την όποια παιδαγωγική ελευθερία – αυτονομία και δημοκρατία έχει απομείνει στη λειτουργία των δημόσιων σχολείων, ώστε να εδραιωθούν και να ευδοκιμήσουν οι βαθιά αντιλαϊκές και ταξικές πολιτικές που υιοθετούνται και εφαρμόζονται στο χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης από το 2009 έως σήμερα.
Είναι χαρακτηριστικά όσα περιγράφονται στην έκθεση του ΟΟΣΑ και απηχούν πλήρως τις νομοθετικές ρυθμίσεις που ήδη επιβλήθηκαν ή προετοιμάζεται να επιβληθούν από την κυβέρνηση για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών με δυσοίωνες προοπτικές για το μέλλον της Δημόσιας Εκπαίδευσης και το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών, αφού δηλώνεται ξεκάθαρα ό,τι:
«Αυτοαξιολόγηση: Η εξέλιξη των εκπαιδευτικών πρέπει να συνδέεται με ευρύτερους στόχους της εξέλιξης του σχολείου και του συστήματος, και με την αξιολόγηση, τις πρακτικές ανατροφοδότησης και την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Σύνδεση της ανάπτυξης προγραμμάτων επαγγελματικής εξέλιξης των σχολείων με τα αποτελέσματα του πιλοτικού προγράμματος αυτοαξιολόγησης. Ωστόσο, πρέπει να φροντίσουν, ώστε η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων να μην σχεδιαστεί και να μην ερμηνεύεται απλώς ως μια γραφειοκρατική υποχρέωση ρουτίνας. Γι’ αυτό το λόγο, η αυτοαξιολόγηση πρέπει να οργανωθεί, με τρόπο ώστε να είναι συγκρίσιμη μεταξύ σχολικών μονάδων και ώστε να μπορεί να επικυρώνεται και να συμπληρώνεται από εξωτερική αξιολόγηση. Πιο συγκεκριμένα, το Υπουργείο πρέπει: να οργανώσει την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, έτσι ώστε τα αποτελέσματα να είναι συγκρίσιμα μεταξύ σχολικών μονάδων και να επικυρώνονται και να συμπληρώνονται από εξωτερική αξιολόγηση.
Αξιολόγηση: Ο προσδιορισμός των συνεπειών των αξιολογήσεων για την εξέλιξη της σταδιοδρομίας είναι περίπλοκο ζήτημα, καθώς ενδέχεται να παροτρύνει την αντίσταση και αντίδραση των εκπαιδευτικών και των σωματείων τους. Εντούτοις, είναι πρωταρχικής σημασίας οι αξιολογήσεις να έχουν ουσιώδεις συνέπειες για τους αξιολογούμενους, …αξιολογώντας την επίδοση σε κομβικά σημεία της σταδιοδρομίας τους, πράγμα που τυπικά συνεπάγεται προώθηση σταδιοδρομίας βάσει επίδοσης και/ή μισθού, επιδόματος ή πιθανότητα επιβολής κυρώσεων λόγω χαμηλής απόδοσης στην εργασία. Κάθε αξιολόγηση συμπληρώνεται από αφηγηματικό συμπέρασμα. Δύο ανεπιτυχείς αξιολογήσεις ή τρεις αρνητικές αξιολογήσεις κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας οδηγούν σε απόλυση.
Εξωτερική αξιολόγηση: Να σχεδιάσει και να υλοποιήσει πρόγραμμα τακτικής εξωτερικής αξιολόγησης σχολικής μονάδας (για παράδειγμα, κάθε τέσσερα χρόνια)….. να χρησιμοποιεί την εξωτερική αξιολόγηση προκειμένου: (1) να επικυρώνονται τα αποτελέσματα της αυτοαξιολόγησης, (2) να αξιολογείται η ικανότητα της σχολικής μονάδας ως προς τη δυνατότητα να της παραχωρηθεί μεγαλύτερη αυτονομία και να αναλαμβάνει περισσότερες αρμοδιότητες διαχείρισης.
Η εφαρμογή της αξιολόγησης σχολικών μονάδων αποδείχθηκε πολύ ευκολότερη στην εφαρμογή της από την αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων αποτελεί σημαντικό σημείο εκκίνησης, αλλά μια τέτοιου είδους αξιολόγηση για να είναι συνεπής πρέπει να επικυρώνεται από εξωτερική αξιολόγηση.
Το σύστημα δεν πρέπει να εξαρτάται από την εθελοντική συμμετοχή στη διαδικασία των μεμονωμένων εκπαιδευτικών (για παράδειγμα μέσω αυτοαξιολόγησης). Σε αντίθετη περίπτωση, το σύστημα είναι εκτεθειμένο σε ατομικές ή οργανωμένες μορφές αντίστασης, οι οποίες ενδέχεται να θέσουν σε κίνδυνο την προσπάθεια συνολικά.
Εργασιακά δικαιώματα:
Η αντιπαραγωγική μονιμότητα
Το μοντέλο της απασχόλησης του εκπαιδευτικού στην Ελλάδα είναι δημόσιο λειτούργημα σταδιοδρομίας... Και ενώ ορισμένοι μπορεί να θεωρούν την εργασιακή ασφάλεια κίνητρο για να γίνουν εκπαιδευτικοί, ενδεχομένως να μην υπάρχουν επαρκή κίνητρα ή συστήματα υποστήριξης για να αναθεωρούν διαρκώς τις δεξιότητές τους… Η μονιμότητα της εργασίας μπορεί να δυσχεράνει επίσης την προσαρμογή του αριθμού των εκπαιδευτικών, όταν μειώνονται οι εγγραφές ή αλλάζουν τα προγράμματα μαθημάτων και μπορεί να σημαίνει ότι το βάρος της προσαρμογής βαραίνει αυτούς που δεν είναι μόνιμοι, συνήθως όσους βρίσκονται στην αρχή της σταδιοδρομίας του …. Η υποστήριξη των μοντέλων αυτών στηρίζει την άποψη ότι εξυπηρετούνται καλύτερα τα συμφέροντα των μαθητών, ενώ οι εκπαιδευτικοί εξασφαλίζουν ασφάλεια απασχόλησης εξακολουθώντας να κάνουν καλή δουλειά, και όχι επειδή η απασχόλησή τους ουσιαστικά διασφαλίζεται από το νομοθετικές ρυθμίσεις…… Ορισμένες χώρες διαθέτουν δίκαιους, αλλά γρήγορους μηχανισμούς αντιμετώπισης της αναποτελεσματικής διδασκαλίας. Οι εκπαιδευτικοί σε αυτές τις χώρες έχουν τη δυνατότητα και τη στήριξη να βελτιωθούν, αλλά εάν δεν το κάνουν ενδέχεται να τοποθετηθούν είτε σε άλλες θέσεις είτε εκτός του εκπαιδευτικού συστήματος (ΟΟΣΑ, 2005) Η επαγγελματική εξέλιξη πρέπει να συνδέεται με την ανάπτυξη και την εφαρμογή σημαντικών μεταρρυθμίσεων…
Αύξηση ωραρίου
Η Ελλάδα θα χρειαστεί να αυξήσει τις διδακτικές υποχρεώσεις κατά περίπου τέσσερις με πέντε ώρες την εβδομάδα, προκειμένου να φτάσει τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ.. Αύξηση του φόρτου εργασίας των εκπαιδευτικών στους μέσους όρους της ΕΕ και του ΟΟΣΑ έως το 2015, εστιασμένη στην αύξηση του φόρτου εργασίας των πιο έμπειρων εκπαιδευτικών. Αύξηση του φόρτου εργασίας σταδιακά στο πλαίσιο της εφαρμογής των μεταρρυθμίσεων του «Νέου Σχολείου» και της συνένωσης του σχολικού δικτύου.
Η απευθείας πληρωμή από το Υπουργείο κρίνεται αντιπαραγωγική
Η συνέπεια της «κεντρικής» αυτής πληρωμής στους υπαλλήλους είναι ότι τα εκπαιδευτικά ιδρύματα έχουν ιδιαίτερα περιορισμένο ρόλο, όσον αφορά τη βελτίωση της αποτελεσματικής αξιοποίησης ανθρωπίνων πόρων.
Αριθμός εκπαιδευτικών
Κατά την περίοδο 2011-2013, το Υπουργείο Παιδείας εκτιμά ότι οι συνταξιοδοτήσεις θα συνεχίσουν στον σημερινό ρυθμό, με αποτέλεσμα σε τέσσερα χρόνια, από το 2010 έως το 2013, 45.000 εκπαιδευτικοί να βγουν εκτός συστήματος. Λόγω του κανόνα 5 προς 1, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης αναφέρουν ότι η πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών δεν θα υπερβεί τους 9.000 κατά την ίδια περίοδο, με αποτέλεσμα συνολική μείωση 35.000 εκπαιδευτικών ή 20% όλων των μόνιμων εκπαιδευτικών.
«Οργανική Θέση»
Η επαγγελματική σχέση των εκπαιδευτικών πρέπει να καθορίζεται βάσει σχολικής ομάδας και όχι βάσει ανεξάρτητης σχολικής μονάδας, επιτρέποντας έτσι μια πιο ευέλικτη και αποτελεσματικότερη τοποθέτηση του διδακτικού προσωπικού.
Διευθυντικό δικαίωμα στις προσλήψεις- Επιλογή εκπαιδευτικών και τοποθέτηση σε σχολεία.
Ένας από τους τομείς, στους οποίους οι σχολικοί διευθυντές έχουν την πιο περιορισμένη αρμοδιότητα συγκριτικά με άλλες χώρες είναι η διαχείριση των ανθρωπίνων πόρων.
Η έκθεση του ΟΟΣΑ Teachers Matter [Οι Εκπαιδευτικοί Μετράνε] (ΟΟΣΑ, 2005) τονίζει ότι για τη βελτίωση της διαδικασίας της μάθησης, πρέπει να δοθεί ουσιαστικότερος ρόλος στα σχολεία αναφορικά με την επιλογή των εκπαιδευτικών. …. Τέτοιου είδους μέτρα περιλαμβάνουν: ανάπτυξη δεξιοτήτων των διευθυντών σχολείων όσον αφορά τη διαχείριση προσωπικού …..«Η επιτυχής αποκέντρωση της διαχείρισης προσωπικού (και γενικότερα η λήψη αποφάσεων στα σχολεία) για μία αγορά εργασίας εκπαιδευτικών που λειτουργεί αποτελεσματικά, ιδιαίτερα όπου τα σχολεία συνδέονται άμεσα με την πρόσληψη και τον διορισμό εκπαιδευτικών.)
Επιπρόσθετα, η διοίκηση του σχολείου πρέπει να μπορεί να επηρεάζει αποφάσεις πρόσληψης εκπαιδευτικών, προκειμένου να βελτιώνουν την αντιστοίχηση μεταξύ των υποψηφίων και των αναγκών του σχολείου τους (δίνεται έμφαση)…… Εντούτοις, οι μεταρρυθμίσεις δεν προχωρούν τόσο ώστε να δίνουν στους διευθυντές σχολείων την εξουσία και την αρμοδιότητα «να επηρεάζουν αποφάσεις πρόσληψης εκπαιδευτικών, προκειμένου να βελτιώνουν την αντιστοίχηση μεταξύ των υποψηφίων και των αναγκών του σχολείου τους» (ΟΟΣΑ, 2008α, σ. 10).
Τα στελέχη της διοίκησης του σχολείου πρέπει να ενισχυθούν με τη νομιμότητα και την εξουσία να ηγούνται των σχολείων τους. ( σελ.42.)
Ο ρόλος των διευθυντών των σχολείων εξακολουθεί να είναι περιορισμένος, όσον αφορά την επιλογή εκπαιδευτικών και την κατανομή διδακτικού χρόνου.
Επιτυχημένες επιχειρήσεις αναφέρουν συχνά ότι οι αποφάσεις για την επιλογή προσωπικού συγκαταλέγονται στις σημαντικότερες που λαμβάνουν….. Το μεγάλο μέγεθος του εκπαιδευτικού συστήματος σημαίνει ότι η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών είναι συχνά εξαιρετικά απρόσωπη και είναι δύσκολο για τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν μία αίσθηση αφοσίωσης έναντι των σχολείων στα οποία διορίζονται – ή για τα σχολεία να αναπτύξουν μία αίσθηση δέσμευσης έναντι των εκπαιδευτικών. Διευρυμένες διαδικασίες επιλογής, που τυπικά περιλαμβάνουν συνεντεύξεις, προετοιμασία σχεδίων μαθημάτων και επίδειξη προσόντων διδασκαλίας
Ευελιξία
και να ενθαρρύνει τους πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς να αποκτήσουν νέα προσόντα, για να διδάξουν σε σχολεία άλλου τύπου ή να αναλάβουν τομείς μαθημάτων με υψηλή ζήτηση.
Προσαρμογή των ρόλων και των αρμοδιοτήτων των εκπαιδευτικών και των στελεχών της διοίκησης σχολείων, καθώς και του φόρτου εργασίας, έτσι ώστε να υφίστανται πιο ευέλικτοι, μοιραζόμενοι ρόλοι και διεπιστημονικές αναθέσεις.
Σχολικές ενότητες
Οι σχολικές ενότητες συγκεντρώνουν ένα σύνολο σχολείων (εντός μίας γεωγραφικής περιμέτρου που επιτρέπει τακτικές συναντήσεις καθηγητών με διευθυντές για όλα τα σχολεία) υπό την επιτήρηση ενός σχολείου, το οποίο γίνεται το κέντρο της σχολικής ενότητας, όπου βρίσκεται ο διευθυντής του σχολείου και οι διοικητικοί φορείς.
Μάθημα από την Πορτογαλία αναφορικά με τις σχολικές ενότητες
Η εισαγωγή της σχολικής ενότητας ήταν πρωταρχικής σημασίας για την οικοδόμηση της δυνατότητας διαχείρισης στα σχολεία, ιδιαίτερα λόγω της διασποράς του σχολικού δικτύου και του αριθμού των μικρών σχολικών μονάδων. Οι μονάδες σχολικής διαχείρισης μειώθηκαν από 12.000 σε 1.300. … Το μέγεθος της σχολικής ενότητας μπορεί να ποικίλει, αναλόγως της γεωγραφικής θέσης, αλλά θα διατηρούνται εντός ορίων που επιτρέπουν αποτελεσματική και αποδοτική σχολική διοίκηση (το μέγιστο μέγεθος / δυναμικότητα θα μπορούσε να ορισθεί σε περίπου 2.500 μαθητές).
Χρηματοδότηση
Αποκέντρωση της αρμοδιότητας διαχείρισης ολοκληρωμένου προϋπολογισμού προγράμματος ανθρωπίνων πόρων του τρέχοντος προϋπολογισμού και επενδύσεων σε ολόκληρο το σύστημα βάσει επίδοσης στο πλαίσιο της λογοδοσίας και παρακολούθησης, κατόπιν ελέγχου βάσει αποτελεσμάτων, από σχολική μονάδα σε περιφέρεια.
Μετατόπιση από το τρέχον σύστημα κατανομής πόρων σε εφάπαξ επιχορηγήσεις που κατανέμονται στις περιφέρειες βάσει της αρχής «τα χρήματα ακολουθούν το μαθητή», συμπεριλαμβανομένης της κατανομής του αριθμού θέσεων που προβλέπονται από τον προϋπολογισμό, ευελιξία στις περιφέρειες να κατανέμουν τους πόρους βάσει αποτελεσμάτων και λογοδοσία βάσει επίδοσης».
Η αναγκαιότητα της ανατροπής των εφαρμοζόμενων αντιλαϊκών πολιτικών στο χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης από τις κυβερνήσεις της περιόδου 2009 – 2014 θεωρούμε ότι είναι περιττό να δικαιολογηθεί με περισσότερα επιχειρήματα πέρα από το προφανές συμπέρασμα που εξάγεται από την ανάγνωση των προτάσεων της έκθεσης του ΟΟΣΑ για την ελληνική εκπαίδευση (2011), αλλά και τη σχετική παραγωγή και υλοποίηση των αντίστοιχων νόμων (στη βάση αυτών των προτάσεων), που δεν είναι άλλο από την πλήρη ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ και ΜΕΤΑΛΛΑΞΗ της Δημόσιας Εκπαίδευσης στη χώρα με την κατάργηση του δικαιώματος των πολιτών για παροχή δημόσιας δωρεάν παιδείας σε όλους από την πολιτεία, σύμφωνα με τη συνταγματική υποχρέωση που η ίδια η πολιτεία απεμπολή, με στόχο την περαιτέρω συρρίκνωση του Δημόσιου Σχολείου και των δημοκρατικών – κοινωνικών – εργασιακών δικαιωμάτων των πολιτών.
Απομένει στο εκπαιδευτικό – λαϊκό κίνημα στους εκπαιδευτικούς, στους φοιτητές, στους μαθητές, στους εργαζόμενους να αποδείξουμε ότι οι συλλογικές μας αντιστάσεις και αντιδράσεις είναι ικανές να ανατρέψουν τέτοιου είδους σχεδιασμούς και πολιτικές, υπερασπιζόμενοι το Δημόσιο – Δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης και τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας και του λαού.

Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2014

Όταν το ψέμα βαφτίζεται ως δήθεν “αλήθεια”


Το πρωτοσέλιδο του διαφημιστικού φυλλαδίου του προέδρου της Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής κ. Κοντού που επιχειρεί δήθεν να πει τη δικιά του αλήθεια.
Και η συνέχεια στη σελίδα 8... Χωρίς λέξη, χωρίς επί της ουσίας σχολιασμό, ο κ. Κοντός, επιχειρεί να διαστρεβλώσει τα πράγματα. Δεν αναφέρεται καθόλου στις ενέργειες της Ένωσης Γονέων που εσείς οι αναγνώστες μας γνωρίζετε πολύ καλά. Δείτε ΕΔΩ και ΕΔΩ κι ΕΔΩ. Έτσι δημοσιεύει απλά την απάντηση του αρμόδιου αντιδήμαρχου για θέματα Παιδεία κ. Λαμπρακάκη που κινούμενος στη γραμμή Κοντού δεν λέει απολύτως τίποτα. Διαβάστε τη προσεκτικά παρακαλούμε, και θα δείτε. Δεν λέμε υπερβολές...

Σας είχαμε υποσχεθεί από προηγούμενο δημοσίευμα ότι θα ασχοληθούμε λίγο μ' αυτό το εξάμβλωμα που ο κ. Κοντός το ονομάζει “εφημερίδα” και το πληρώνει από την τσέπη του, για να κάνει την προσωπική του πολιτική.
Υποθέτουμε ότι σ' αυτό το διαφημιστικό του φυλλάδιο “επενδύει” ότι θα πείσει τους Αθηναίους ψηφοφόρους για να τον ξαναστείλουν στον Δήμο Αθηναίων στις επερχόμενες εκλογές του Μαΐου. Ματαιοπονεί όμως. Επειδή θεωρεί τους πολίτες χαχόλους που θα καταπιούν αμάσητο ότι τους σερβίρει, ως δήθεν “αλήθεια”.
Η έκπληξη του θα είναι οδυνηρή... Διότι τα ψέματα του είναι μεγάλα και έξω από κάθε λογική... Δείτε, ας πούμε, πώς παρουσιάζει σε δύο σελίδες της “εφημερίδας” του, το θέμα της θέρμανσης για τα τρία σχολεία της περιοχής μας, τον περασμένο Δεκέμβριο.
Δεν κάνει καμιά απολύτως αναφορά στην Ένωση Γονέων... Δεν λέει ότι ο κ. Λαμπρακάκης δεν είδε όνειρο και έστειλε επιστολή στην Ένωση Γονέων. Δεν λέει ότι “απαντάει” σε έγγραφο της, επειδή ο “δημοσιογράφος” κ. Κοντός θεωρεί ότι δεν χρειάζεται να δημοσιεύσει την καταγγελία της για να γνωρίζουν οι αναγνώστες του, περί τίνος πρόκειται...
Αλλά ας μη πούμε τίποτε άλλο. Ο καθένας που βλέπει και έχει κρίση μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματα του. Ειλικρινά δεν θα άξιζε να αναφερθούμε καθόλου στον κ. Κοντό και τις προσπάθειες του να αποπροσανατολίσει του Κολωνιώτες, αλλά πρόκειται για δημόσιο πρόσωπο, άσχετα αν ο ίδιος, με τη στάση του και τη συμπεριφορά του, δείχνει να μην το έχει καθόλου αντιληφθεί, λειτουργώντας με παλαιοκομματικά κριτήρια...

Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014

Δυστυχώς το Δ..Σ. της Ένωσής μας επιβεβαιώνεται για το Καρναβάλι του Δήμου....

Αγαπητοί Γονείς και Δ.Σ. των Συλλόγων των σχολείων μας, σήμερα το μεσημέρι ήρθε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο της Ένωσης το παρακάτω  μήνυμα. Από ότι είδαμε εστάλη και στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το μήνυμα αυτό έχει αποστολέα τον πρόεδρο της πρωτοβάθμιας Σχολικής επιτροπής κ. Χ. Κοντό και μας ενημερώνει ότι για το καρναβάλι στο Δημοτικό Διαμέρισμα ο ίδιος και η επιτροπή  δεν είναι γνώστες.
Σαν Δ.Σ. είχαμε αντιληφθεί ότι φέτος σε  ό,τι αφορά τη διοργάνωση του καρναβαλιού  από πλευράς του Δήμου στην περιοχή μας υπήρχε θολό τοπίο και παίζονταν παιχνίδια προσώπων. Για αυτό το λόγο βγάλαμε την ανακοίνωση που απευθυνόταν στους συλλόγους μας και τους ενημέρωνε πως ό,τι γινόταν από πλευράς Δήμου δεν ήταν ξεκάθαρο και αντιλαμβανόμαστε ότι εξυπηρετούσε συμφέροντα ορισμένων.  
Δεν θέλαμε στην "πλάτη" των Συλλόγων μας να παιχτεί κανένα προεκλογικό παιχνίδι και προσπαθήσαμε να ενημερώσουμε, για όσα αντιληφθήκαμε ότι συμβαίνουν, όλους όσους τους αφορούσε.

Τελικά πρόλαβαν μέσα από τον Δήμο να μας επιβεβαιώσουν.
 Απέδειξαν σήμερα ότι τελικά δεν ενδιαφέρουν κανέναν τα σχολεία του 4ου Διαμερίσματος και τα προβλήματά τους.

Όλα γίνονται για  προσωπικά συμφέροντα και παραγοντισμούς που εμείς σαν Δ.Σ. αντιλαμβανόμαστε στα συμβούλια που παριστάμεθα ως μέλη και  αφορούν τα σχολεία μας.!!!!
 Τελικά με αυτό το μήνυμα  εμφανίστηκε το πραγματικό  πρόσωπο όλων όσων νοιάζονται για τα παιδιά μας.
Ωστόσο διαβάστε το ηλεκτρονικό μήνυμα που ακολουθεί και βγάλτε τα συμπεράσματά σας.

Αυτοί οι κύριοι που  διαχειρίζονται τα σχολεία των παιδιών μας εκμεταλλεύονται όποια ευκαιρία τους τυχαίνει.Κυρίως τώρα που έρχονται εκλογές.

Κ Ρ Ι Μ Α!!!!!

Στις 12:55 μ.μ. Τετάρτη, 19 Φεβρουαρίου 2014, ο/η Χ Κ <protovathmiasxep_4@yahoo.gr> έγραψε:

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ 4ης ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΣΤΙΣ  23 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014 ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΕΤΡΟΥΛΑ, ΣΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΝΩΣΤΟ  ΠΩΣ Η ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΤΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ,ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ.

Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2014

Νέο σόου του ανεκδιήγητου κ. Κοντού...

Νέο φύλλο εξέδωσε ο... πολυτάλαντος κ. Κοντός. Και επειδή η ματαιοδοξία του δεν έχει όρια αυτή τη φορά διπλασίασε τις σελίδες της διαφημιστικής έκδοσης του εαυτού του που ονομάζει εφημερίδα. Πώς να χωρέσουν οκτώ (8) φωτογραφίες του σε 4 σελίδες;

Αυτός ο “φοβερός” άνθρωπος έστειλε χθες το απίθανο e-mail που μας... έφτιαξε τη διάθεση. Μας ανακοινώνει ότι ούτε ο ίδιος ως πρόεδρος, ούτε το Δ.Σ. της Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής γνωρίζουν το καρναβάλι που οργανώνει η 4η Δημοτική Κοινότητα Αθήνας. Λες και μας απασχολεί τι θα κάνει εκείνη την ημέρα ή αν θα έρθει ο ίδιος... Κανέναν δεν απασχολεί κ. Κοντέ η παρουσία σας, πιστέψτε μας...

Με έκπληξη είδαμε το νέο φύλλο της “εφημερίδας” του κ. Κοντού, έκτο (6) στη σειρά φύλλο, να κυκλοφορεί με... διπλάσιες σελίδες από τις συνηθισμένες. Οκτώ αντί για τέσσερις...
Το διαφημιστικό έντυπο του είναι για πολλά γέλια. Γραμμένο θαρρείς από ένα παιδί με γνώσεις επιπέδου νηπιαγωγείου, αυτο προβάλεται παντού, ενώ επιχειρεί να δώσει τη δικιά του αλήθεια σε ότι αφορά το πρόβλημα με τη θέρμανση στα σχολεία της περιοχής... Τα “ντοκουμέντα” του είναι για κλάματα, ενώ ο πρόλογος για πολλά γέλια, καθώς οι ασυναρτησίες του δεν έχουν όρια.
Λοιπόν για να τελειώνουμε... Σε λίγους μήνες έχουμε εκλογές, δημοτικές και ο κ. Μπάμπης θα πάει σπίτι του. Θα τον στείλουν εκεί, όλοι εκείνοι που φλόμωσε με τα ψέματα του και τους σαλτιμπαγκισμούς του. Ας κάνουμε λίγη υπομονή. Οι εκλογές είναι τον Μάη...
Ως τότε θα μας επιτρέψετε να κάνουμε μερικά σχόλια σε επόμενα δημοσιεύματα για το περιεχόμενο του εντύπου του, πρωτοφανές φαινόμενο στα παγκόσμια χρονικά του Τύπου. Για να γελάσουμε. Σε λίγο...
  • Και μια πρώτη αντίδραση από τους πολίτες που στηρίζουν την 4η Κοινότητα Δήμου Αθηναίων. Δείτε την ΕΔΩ...

Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014

Δυο εναλλακτικές προτάσεις για αύριο, Τσικνοπέμπτη...

 Η πρώτη, αφορά όσους μένουν στα Σεπόλια. Το να γλεντάμε όλοι μαζί, είναι καλό...
Η δεύτερη, αφορά την Ακαδημία Πλάτωνα και τον Κολωνό και όσους μένουν εκεί κοντά...

Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2014

Συρρίκνωση των σχολείων και καθηγητές... με μπλοκάκι!

Με εκπαιδευτικούς που θα αμείβονται με «μπλοκάκι» καλύπτει το υπουργείο Παιδείας τα κενά που άφησε στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ η κατάργηση των ειδικοτήτων και η διαθεσιμότητα που επέβαλε στους εκπαιδευτικούς.
Ήδη σε ιστοσελίδες Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις οποίες περιγράφεται η όλη διαδικασία, τονίζεται: «Το υπουργείο Παιδείας προτίθεται να καλύψει τα κενά των καταργημένων ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ με προσλήψεις ωρομισθίων από τους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης υποψηφίων εκπαιδευτών ενηλίκων των δημοσίων ΙΕΚ». Αναφέρεται επίσης ότι «οι ωρομίσθιοι που θα υπογράψουν συμβάσεις θα αποσπαστούν σε ΕΠΑΛ ή ΕΠΑΣ για την παροχή εκπαιδευτικού έργου, εντός της χωρικής αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Διά Βίου Μάθησης στην οποία ανήκει το ΙΕΚ στο οποίο έχει επιλεγεί». Με βάση το παραπάνω και μέσω της σύμβασης με το Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης ανοίγει ο δρόμος για μία νέα κατηγορία ελαστικά εργαζομένων στα σχολεία, των εκπαιδευτικών με «μπλοκάκι».
Την ίδια ώρα με εργαλεία τις αιφνιδιαστικές αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα και την εξαφάνιση μαθημάτων, τις συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων, τα κριτήρια διαθεσιμότητας και τη ρύθμιση για την αξιολόγηση του προσωπικού, το Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει νέα δραστική μείωση του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, βάζοντας στην πρώτη γραμμή στόχευσης τους εκπαιδευτικούς με πάνω από 20 χρόνια υπηρεσίας.
Η δραστική μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού μέσω αφενός της διαθεσιμότητας – απόλυσης και αφετέρου της συνταξιοδότησης, συνδέεται με ένα νήμα με την δραματική επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων και των μισθολογικών δεδομένων των εκπαιδευτικών που θα κρατήσουν τη θέση τους, ενώ την ίδια στιγμή έχει σχεδιαστεί μια παράλληλη πορεία για το μαθητικό πληθυσμό ένα μέρος του οποίου θα εξωθηθεί να εγκαταλείψει τη γενική εκπαίδευση και να στραφεί κυρίως στην κατάρτιση και τη μαθητεία – απλήρωτη εργασία.
Αλλά ας δούμε τους σχεδιασμούς που έχει κάνει το Υπουργείο για την περίοδο 2013 – 2015 με μια σειρά:
138.000 ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ –ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΟΥΣ 39.000 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ- ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 4 ΧΡΟΝΙΑ
Η αναδιάρθρωση του Δημοσίου και η «υποχρέωση» της ελληνικής πλευράς να θέσει σε κινητικότητα 12.500 υπαλλήλους, καθώς και να υλοποιήσει 11.000 απολύσεις εντός του 2014, θα τεθούν στην ατζέντα του νέου κύκλου διαπραγματεύσεων που θα ξεκινήσει μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και της τρόικας στις 15 Ιανουαρίου. Ο αρμόδιος υπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να παρουσιάσει τις ενέργειες της κυβέρνησης για τις 4.000 απολύσεις που έπρεπε να πραγματοποιηθούν έως τα τέλη του 2013, εκ των οποίων ένα τμήμα θα υλοποιηθεί τις πρώτες ημέρες του 2014, τον «οδικό χάρτη» για τις 11.000 απολύσεις, αλλά και την κινητικότητα 12.500 υπαλλήλων για τους οποίους έχει εξασφαλιστεί παράταση μέχρι και τον Φεβρουάριο.
Αξίζει να σημειωθεί στο σημείο αυτό ότι συνολικά ο αριθμός των απασχολούμενων υπαλλήλων, τακτικό και έκτακτο προσωπικό, στον ευρύτερο δημόσιο τομέα έχει μειωθεί κατά 138.000 από τον Δεκέμβριο του 2010. Στον τομέα της σχολικής εκπαίδευσης (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ) από την επεξεργασία των στοιχείων προκύπτει ότι μέσα σε λιγότερο από 4 χρόνια εξαφανίστηκαν από το σχολικό πρόγραμμα περίπου 39.000 εκπαιδευτικοί.
ΑΡΙΘΜΟΣ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΙ ΜΗ) Α/ΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ 2010 – 2013 ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ 2015

Β/ΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Α/ΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
1. 1. 2010
102.360
79.850
1. 1. 2013
86.842
76.400
1. 9. 2013
73.533
70.243
1. 9. 2015
60.000
60.000
Πηγή: Χρήστος Κάτσικας, Επιμέλεια στοιχείων ΕΛΣΤΑΤ και ΥΠΑΙΘ, Ιανουάριος 2014
Είναι προφανές ότι στις 11.000 υποχρεωτικές αποχωρήσεις μέσα στους επόμενους 12 μήνες, καθώς και στις 12.500 της κινητικότητας οι εκπαιδευτικοί της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης θα κληθούν να «συνεισφέρουν», σύμφωνα με την προσφιλή ορολογία της Κυβέρνησης. Η «συνεισφορά» αυτή εντάσσεται, βεβαίως, στο γενικότερο σχεδιασμό του Υπουργείου ο οποίος στοχεύει μέχρι το τέλος του 2015 να έχει «εξαφανίσει» από το εκπαιδευτικό τοπίο, μέσω των συνταξιοδοτήσεων και της διαθεσιμότητας – απόλυσης, περίπου 20.000 εκπαιδευτικούς.
Να θυμίσουμε στο σημείο αυτό ότι για πρώτη χρονιά την τρέχουσα σχολική χρονιά, μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, δεν έγινε κανένας διορισμός εκπαιδευτικών.
ΠΩΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕΘΟΔΕΥΕΙ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΑΠΟΛΥΣΗΣ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας είναι μέχρι το τέλος του 2015 ο αριθμός των μονίμων εκπαιδευτικών που θα συνταξιοδοτηθούν και αυτών που θα υποχρεωθούν σε διαθεσιμότητα – απόλυση να κινηθεί περίπου στις 20.000.
Η διαδικασία της διαθεσιμότητας – απόλυσης έχει πολλές παραμέτρους
α. Με εργαλείο το ωρολόγιο πρόγραμμα και με τη μέθοδο του απόλυτου αιφνιδιασμού, εξαφανίζονται μαθήματα ή ειδικότητες και μαζί με αυτά και το προσωπικό που τα διδάσκει. Με τη μέθοδο αυτή το Υπουργείο Παιδείας έσβησε σε μια νύχτα του Ιουλίου δεκάδες ειδικότητες των Επαγγελματικών Λυκείων και έθεσε σε διαθεσιμότητα περίπου 2.200 εκπαιδευτικούς.
β. Το δεύτερο εργαλείο δημιουργίας τεχνητών πλεονασμάτων εκπαιδευτικών είναι η νέα μαζική συγχώνευση σχολείων, κυρίως Δημοτικών και Λυκείων και δευτερευόντως Γυμνασίων την περίοδο 2014 – 2015. Θα έχει προηγηθεί η σταδιακή εξαφάνιση των 100 Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ) και η συγχώνευση μερικών εκατοντάδων τμημάτων στη διάρκεια κυρίως του σχολικού έτους 2014/15.
Το τυρί και η φάκα
γ. Το Υπουργείο Παιδείας έχει στο συρτάρι του τροπολογία για τις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών και την ετοιμάζει για το επόμενο χρονικό διάστημα. Η τροπολογία με τίτλο "Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις" αφορά στην κατανομή όλων των εκπαιδευτικών σε οργανικές θέσεις σε σχολικές μονάδες καθώς σύμφωνα με την τροπολογία συνιστώνται 146.000 οργανικές θέσεις στην Α/βάθμια και στην Β/βάθμια εκπαίδευση.
Γίνεται κατανοητό ότι η ρύθμιση αυτή όχι μόνο δεν έρχεται να κατοχυρώσει την ασφάλεια των εκπαιδευτικών αλλά είναι το εργαλείο το οποίο χαράζει αριστοτεχνικά το δρόμο της διαθεσιμότητας – απόλυσης χιλιάδων εκπαιδευτικών. Η οργανικότητα σε σχολείο είναι τελικά το αριστοτεχνικό και σατανικό σε σύλληψη εργαλείο απόλυσης των πλεοναζόντων εκπαιδευτικών. Ουσιαστικά με τη ρύθμιση αυτή καταργούνται οι οργανικές στο Υπουργείο Παιδείας και μετατρέπονται σε "οργανικές" στη σχολική μονάδα για όλους τους εκπαιδευτικούς. Το Υπουργείο Παιδείας τοποθετεί όλους τους εκπαιδευτικούς με "οργανική" σε κάποιο σχολείο άρα δένει την ύπαρξή τους με την πορεία του σχολείου αποκλειστικά. Η "τύχη" του σχολείου θα προσδιορίζει την "τύχη" του εκπαιδευτικού που έχει οργανική στο σχολείο.
Το σχέδιο είναι ως εξής. «Κατασκευάζονται» χιλιάδες πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί και κατόπιν με τα «κριτήρια διαθεσιμότητας» και με την συνδρομή του νόμου για την αξιολόγηση του προσωπικού, φεύγουν αυτοί που έχουν τα λιγότερα μόρια. Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης με δήλωσή του στην εφημερίδα GREEK HERALD TRIBUNE, ξεκαθαρίζει την πρόθεση της κυβέρνησης να θέσει σε διαθεσιμότητα και να προχωρήσει και σε απολύσεις, όσους «περισσεύουν».
Αφού, λοιπόν, το Υπουργείο Παιδείας, τοποθετήσει όλους όπως λέει στα σχολεία μετά θα έχει τη δυνατότητα «αξιοκρατικά» να βγάζει σε διαθεσιμότητα όσους περισσεύουν με κριτήριο τη βαθμολογία που ήδη έχει βάλει (ο νόμος με τα κριτήρια διαθεσιμότητας που πέρασε το καλοκαίρι: τρόπος διορισμού, χρόνια υπηρεσίας, μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες, υπολογιστές, διοικητική εμπειρία κλπ συν αξιολόγηση), δηλαδή, θα θέτει σε διαθεσιμότητα-απόλυση «αξιοκρατικά» τους πλεονάζοντες που έχουν τα λιγότερα μόρια.
Τα μόρια είναι κομμένα και ραμμένα έτσι ώστε να παίρνουν τα λιγότερα όσοι έχουν περισσότερα χρόνια υπηρεσίας και μισθούς που κυμαίνονται από 1100 – 1500 ευρώ. Τυχαίο; Καθόλου, αν σκεφτεί κανείς ότι εκτός από την απαλλαγή του κρατικού προϋπολογισμού από τους «υψηλόμισθους» των 1200 ή 1300 ευρώ, δίνεται και μια μεγάλη ευκαιρία στην ηγεσία του Υπουργείου να ξεδιπλώσει την πιο δηλητηριώδη αλλά παράλληλα και πειστική επικοινωνιακή καμπάνια: «Για κάθε έναν βαριεστημένο, κουρασμένο, αδιάφορο και με χαμηλά προσόντα εκπαιδευτικό θα προσλαμβάνουμε νέα παιδιά, με φρέσκες ιδέες, ορεξάτα, με ξένες γλώσσες και μεταπτυχιακά και πλήθος επιμορφώσεις». Φυσικά θα ξεχάσει να αναφέρει ότι οι νέοι αυτοί πτυχιούχοι θα έχουν μισθό 650-700 ευρώ και εργασιακές συνθήκες που θα πλησιάζουν τις αρχές του προηγούμενου αιώνα.
Εκπαιδευτική ... «Ηρωδιάδα»
δ. Παράλληλα ο πρόσφατος νόμος για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με τον οποίο αλλάζει όλη η δομή και η κατεύθυνση του γενικού Λυκείου και της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, συνδέεται, εκτός των άλλων πολύ σοβαρότερων ζητημάτων, και με την επιχείρηση μείωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Με τις πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, με άλλα λόγια με την κρυφή ενσωμάτωση του συστήματος επιλογής στην καρδιά της Λυκειακής Βαθμίδας οδηγείται, με μαθηματική ακρίβεια, στην απόρριψη και στον εξοστρακισμό, τουλάχιστον του 25% του μαθητικού πληθυσμού. Είναι φανερό ότι μέσα σε λιγότερο από μια πενταετία λειτουργίας του Γενικού Λυκείου, αυτό θα έχει χάσει περίπου 50.000 μαθητές από τους 200.000 που φοιτούν σήμερα. Λιγότεροι μαθητές, λιγότερα σχολεία, λιγότεροι καθηγητές. Στόχος το μεγαλύτερο μέρος από τους μαθητές που θα φεύγουν από το Γενικό Λύκειο σαν «πλεονάζον προσωπικό» σε επιχείρηση που «εξυγιαίνεται», ούτε καν η επαγγελματική εκπαίδευση αλλά η φθηνή κατάρτιση τύπου ΙΕΚ δημόσιου και ιδιωτικού, στην αρχή φαινομενικά δωρεάν και έπειτα κανονικά με δίδακτρα.
  • Άρθρο του Χρήστου Κάτσικα

Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2014

Αποκριάτικο γλέντι στο 59 δημοτικό σχολείο Αθήνας

Σε κλίμα αποκριάτικο πια... Δίνουμε χώρο στο 59 δημοτικό σχολείο. Ο Σύλλογος Γονέων οργάνωσε τη δική του γιορτή και τα παιδιά το καταχάρηκαν... Ποιος δεν πετάει τη σκούφια του για γιορτή; Σ' αυτό βοήθησε πολύ και ο επαγγελματίας παλιάτσος.
Και οι γονείς μαζί με τα παιδιά τους. Με καφέ έστω... Ποιος είπε ότι το μόνο το αλκοόλ δημιουργεί προϋποθέσεις γλεντιού; Λάθος!... Δείτε τις γελαστές φατσούλες τους. Το να βλέπεις τα παιδιά σου να περνάνε καλά είναι ασφαλώς κορυφαίο για τον καθένα από εμάς...

Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2014

Τεχνικά Συνεργεία του Δήμου Αθηναίων στο 51 Λύκειο


Το έγγραφο της Ένωσης Γονέων προς τον δήμαρχο Αθηναίων κ. Καμίνη (δείτε ΕΔΩ) “έπιασε” τόπο. Χθες το πρωί (Σαββατιάτικα, την ώρα που το σχολείο ήταν κλειστό...) τεχνικά συνεργεία του Δήμου Αθηναίων πήγαν στο πρόσφατα ανακαινισμένο συγκρότημα που στεγάζει το 51 Λύκειο και το 27 Γυμνάσιο Αθήνας και εργάστηκαν προκειμένου να δοθεί λύση στο πρόβλημα με τα περιττώματα των περιστεριών.
Δείτε τις φωτογραφίες που δημοσιεύουμε. Πραγματικά το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό για την υγεία των παιδιών μας.
Το θέμα βέβαια πρέπει να το αντιμετωπίσει η δημοτική αρχή με περισσότερη σοβαρότητα και όχι με προεκλογικούς όρους... Ας βγάλουν έξω από αυτό το προσφιλές τους παιχνίδι, τα σχολεία...

Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014

Τι λέτε; Πάμε απόψε στο αποκριάτικο πάρτι του 144 Δημοτικού Σχολείου Αθηνών;


Απόψε είναι το αποκριάτικο πάρτι του Συλλόγου Γονέων του 144 Δημοτικού Σχολείου Αθηνών... Περάσαμε το μεσημέρι μια βόλτα από εκεί την ώρα που έκαναν τις προετοιμασίες τους και τους χαρήκαμε για τη ζωντάνια και τη δημιουργικότητα τους... Γελαστά πρόσωπα, έδιναν το καλύτερο από τον εαυτό τους για να έχει επιτυχία η γιορτή τους. Μας μίλησαν για εκπλήξεις όμορφες...
Γονείς και παιδιά βοηθούν στα αναψυκτικά που θα χρησιμοποιήσουν το βράδυ στη γιορτή τους. Ζουν την κάθε στιγμή με ένταση, κέφι, ζήλο και διάθεση για προσφορά. Βάλτε στο πρόγραμμα σας να πάτε μια βόλτα από εκεί. Μικροί και μεγάλοι. Σίγουρα θα πάρετε πολύ από την αγάπη τους για ζωή και δράση...